نوشته شده توسط : آهوتا

خواص عسل خام را در دنیای جدید بطور جدی بررسی می‌کنند و در نتیجه می‌توانند فواید عسل خام را اثبات و توضیح دهند. بسیاری از خواص عسل خام از لحاظ علمی تأیید شده‌اند و سعی بر این داریم تا در این مقاله این موضوع را بررسی کنیم. پس با ما همراه باشید.

اما آیا عسل خام می‌تواند به شما در داشتن زندگی طولانی‌تر کمک کند؟ آیا به خوردن عسل عادت می‌کنید؟ شما فقط می‌توانید با توجه به یک مطالعه در علوم پیرامون، زندگی کنید. بنابراین نتایج همیشه باید در این زمینه باشد. مطالعه نشان داد، کسانی که به طور منظم عسل خام مصرف میکنند عمرشان طولانی‌تر از کسانی که مصرف نمی‌کنند. این موضوع باعث تعجب نیست. هنگامی که شما نظر بسیاری از مطالعات دیگر انجام‌شده در مورد خواص عسل خام را بررسی می‌کنید، این موضوع نشان می‌دهد که عسل خام پیشگیری یا درمان بیماری‌های فردی مانند سرطان، دیابت و بیماری‌های قلب را در پی دارد.

خواص عسل خام

خواص عسل خامخواص عسل خام

این تحقیق که نشان می‌دهد که موضوع کاهش مرگ و میر در همه‌ موارد (خطر مرگ از هر چیزی) در طی پیگیری و خوردن ۲۵ ساله‌ عسل خام نباید ما را شوکه کند.

در این تحقیق ابتدا ۶۶۵ مرد را مورد بررسی قرار دادند و تنها عوامل خطر، برای بیماری‌های عروقی را در میان دیگران اندازه‌گیری کردند. از این ۶۶۵ مرد، ۴۱ نفر در طی هفت روز با غذا عسل می‌خوردند. باز هم تعجب ندارد که ۴۱ مرد که عسل می‌خوردند، به طور کلی سالم‌ تر از ۶۲۴ مرد که عسل مصرف نمی کردند باشند. پس این موضوع چه چیزی را به ما می‌گوید؟ ما تنها خوردن عسل را فقط در یک هفته نگاه نکنیم چون ما با همین موضوع نمی‌توانیم نتایج بسیار زیادی را به دست آوریم. با این وجود ما می‌توانیم بر اساس مطالعات پیگیری ۲۵ ساله نتیجه‌گیری کنیم و این موضوع مهمی است که بگوییم عسل بخشی از یک رژیم واقعاً سالم است که منجر به زندگی طولانی‌تر می‌شود.

افزایش طول عمر با مصرف عسل خام

افزایش طول عمر با مصرف عسل خام

آیا عسل به تنهایی زندگی را طولانی‌تر می‌کند؟ یا تنها یک غذای مصرف‌شده توسط این افراد است که اغلب آن‌ها از غذای فرآورده شده، تصفیه شده و مصنوعی جلوگیری می‌کنند؟ من معتقدم که مصرف عسل بخشی از شیوه‌ی زندگی سالم است که این افراد به دنبال آن هستند. از سوی دیگر، مطالعات اخیر نشان داده‌اند که عسل ممکن است در جلوگیری یا درمان در حیوانات، انسان‌ها و در شرایط آزمایشگاهی و شرایطی نظیر دیابت، فشار خون بالا، کلسترول و مسائل ایمنی و غیره به ما کمک کند.

ما همچنین می‌دانیم که عسل خام در آنتی‌ اکسیدان‌ها و باکتری‌های سالم مانند اسید و فیلوس تأثیر بسیار زیادی دارد که هر دو به زندگی طولانی‌تر و سالم‌تر مرتبط هستند. با توجه به سنی که دارید، اگر فشار خون پایین دارید یا کلسترول کم و قند خون متعادل دارید، میزان بالایی از آنتی‌اکسیدان‌های طبیعی در بدن شما وجود دارد. چه چیزی باعث شده که عسل یک گلوله‌ جادویی شود و یا مصرف عسل یک عامل یا غذا در رده‌ی غذاهای سالم باشد؟

تحقیقات بیش‌تری لازم است اما هیچ خطری را در بر نخواهد داشت. روزانه یک قاشق غذاخوری عسل خالص و خام در صبحانه تان داشته باشید و همراه با نان یا دیگر موارد مصرف کنید.

درمان سینوزیت با مصرف عسل خام

خواص عسل خام برای سینوزیتعسل خام باعث کشتن باکتری‌هایی می‌شود که باعث سینوزیت مزمن می‌شوند.

آیا مسائل سینوسی مزمن را عسل حل می کند؟ مطالعه جدیدی از محققان دانشگاه آمستردام نشان می‌دهد که عسل دلیل موثر در کشتن باکتری‌هایی که سبب سینوزیت مزمن می‌شود، است. سینوزیت مزمن هر ساله میلیون ها نفر را تحت تاثیر قرار می‌دهد. در سینوزیت مزمن، غشاهای مخاطی در حفره‌های سینوسی، ملتهب می‌شوند، باعث سردرد، گرفتگی بینی و دشواری تنفس می‌شوند. اگر چه این می‌تواند به علت آلرژی ایجاد شود، سینوزیت مزمن نیز می‌تواند توسط باکتری‌هایی ایجاد شود که در بینی و سینوس‌ها مستعمره می‌شوند. آنچه که من برای افراد مبتلا به سینوس پیشنهاد می‌کنم این است که روزانه ۱ تا ۲ قاشق غذا خوری عسل خام در مصرف کنند یا در چای گیاهی بریزند و نوش جان کنند.

کاهش سطح کلسترول

فواید عسل خام برای انساناستفاده از عسل خام باعث کاهش سطح کلسترول می‌شود.

دانشمندان اخیراً خواص عسل خام را به عنوان یک جایگزین برای قندهای تصفیه شده مورد بررسی قرار دادند و نشان دادند که در مقایسه با شکر، عسل ممکن است تری گلیسیرید پایین خون تولید کند. هدف از پژوهش حاضر تعيين تأثير قند عسل بر تجمع چربي و کلسترول در دو گروه موش بيش از ۱۱۶ روز بود. آنچه که آن‌ها یافتند این بود که کلسترول کل در موش‌های تغذیه شده با عسل پایین‌تر بود. نتایج نشان می‌دهد که مصرف عسل خام ممکن است به طور بالقوه کلسترول پایین تر را در طول یک دوره طولانی ایجاد کند. جزئیات مطالعه را می‌توان در مجله فدراسیون انجمن‌های آمریکایی برای زیست شناسی تجربی یافت.

 



:: بازدید از این مطلب : 421
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهوتا

شما اگر دیابت و قند خون بالایی دارید نباید از خوردن این عسل طبیعی بپرهیزید ولی مقدار مجاز آن را رعایت کنید.

عسل طبیعی چون شاخص گلایسمیک پایین تری در مقایسه با قند دارد، بهتر از قند است. با این حال، عسل هنوز هم کربوهیدرات دارد، بنابراین برای بیماران دیابتی میزان استفاده از آن محدودیت دارد اما باتوجه به خواص بیشماری که دارد به جای شکر و قند برای شرین کردن غذا یا نوشیدنی ها بسیار توصیه می شود.

عسل دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است و همچنین دارای مقادیر کمی مواد معدنی ، ویتامینBو ویتامین Cاست.تا جایی که قرن هاست، عسل به عنوان یک عامل ضد میکروب برای درمان بریدگی ها، زخم، آکنه و دیگر ناراحتی های پوستی استفاده می شده است.

عسل شیرین کننده ای است که به هیچ عنوان قابل مقایسه با شکر نیست، هر دو حاوی کربوهیدرات هستند. با این حال، ترتیب قرار گرفتن گلوکز و فروکتوز در قند و عسل آنها را از یکدیگر متفاوت می کند.

شاخص گلایسمیک عسل از قند معمولی پایین تر است (به ترتیب ۵۵ در برابر ۶۵) بنابراین خوردن عسل ممکن است سبب افزایش نسبتا کمتری در مقدار قند خون نسبت به مصرف قند شود.

درباره ی شمارش کربوهیدرات، مهم است که بدانیم ۱ قاشق غذاخوری عسل به عنوان یک وعده ی سروینگ عسل حاوی ۱۵ گرم کربوهیدرات است.همچنین مهم است که توجه داشته باشید که در دستورالعمل های رژیمهای غذایی انجمن دیابت آمریکا و انجمن قلب آمریکا هر دو به کاهش مصرف “قند افزوده” که شامل قند و عسل می باشد، توصیه شده است.

اما کاهش مصرف به این معنا نیست که شما عسل را بطور کامل از رژیم غذایی خود حذف کنید.طعم عسل کمی شیرین تر از قند است، بنابراین در دستورهای پخت و پز شما می توانید ۱ قسمت عسل را جایگزین یک و یک چهارم قسمت از شکر کنید، این کارموجب کاهش محتوای کربوهیدرات موجود در غذای شما می گردد.در بسیاری از موارد با افزودن کمی عسل به ماست ساده و چند عدد از انواع توت، کربوهیدرات کمتری نسبت به مصرف ماست های میوه ای آماده، دریافت خواهید کرد.همین موضوع در مورد شیرین کردن نوشیدنی ها نیز صادق است با افزودن مقدار کمی عسل به چای و افزودن یخ به آن مقدار کربوهیدرات کمتری نسبت به آیس تی آماده در یک رستوران یا فروشگاه دریافت می کنید

بنا بر این توصیه می شود به منظور شیرین کردن غذا از عسل استفاده نمایید و از مصرف آن بدون نظر پزشک جدا خودداری نمایید.

 



:: بازدید از این مطلب : 274
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 20 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهوتا

ز آنجایی که عسل علاوه بر مواد مغذی، پر از قندهای گلوکز و فروکتوز هم هست میتواند در زمان بارداری فواید زیادی داشته باشد.

خواص مصرف عسل برای خانم های باردار

سیستم ایمنی را تقویت میکند: خواص ضد باکتری و آنتی اکسیدانی عسل باعث افزایش ایمنی بدن می شود. همچنین با تنظیم اسید معده، سوزش های جزئی و سوزش سر دل و زخم معده را درمان می کند.

شر بی خوابی را کم میکند: عسل طبیعی به عنوان بک آرام بخش به غلبه بر بی خوابی کمک می کند. خوردن شیر با یک قاشق عسل قبل از خواب، به شما کمک می کند که خوابی راحت و بدون پریشانی داشته باشید.

سرفه و سرماخوردگی را از بین میبرد: خواص ضد ویروس عسل از فعالیت ویروس ها در داخل بدن و در پی آن از سرماخوردگی جلوگیری میکند. عسل در جلوگیری و تسکین سرفه نیز بسیار موثر است هرچند هیچ مدرک علمی که این موضوع را تایید یا نقض کند موجود نیست.

گلودرد را تسکین میدهد: خواص ضد التهاب عسل باعث تسکین سوزش و ناراحتی های گلو می شود. اضافه کردن عسل به چای زنجبیلو لیمو، و گرم نوشیدن آن آرام آرام برای از بین بردن گلو درد مفید است.

درمان زخم معده: مطالعات نشان داده است که مصرف منظم عسل باعث کاهش رشد باکتری های هلیکوباکتر پیلوری، که عامل ایجاد زخم معده هستند، می شود.

سلامت پوست سر را افزایش میدهد: طبیعت ضد باکتری عسل نه تنها گلودرد را درمان می کند، بلکه در از بین بردن شوره سر و خارش پوست موثر است. مقداری عسل را در آب حل کنید و برای درمان چنین شرایطی روی سر خود بمالید.

حساسیت را کم میکند: هرچند ممکن است بطور قطعی و کامل نباشد اما عسل در کنترل آلرژی های فصلی کمک میکند. و عسل محلی که دارای گرده گل است، اگر بطور منظم مصرف شود، بدن را در برابر گرده و آلرژی های فصلی مقاوم میسازد.



:: بازدید از این مطلب : 310
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 20 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهوتا

طرز تهیه ترکیب آب و عسل

آب و عسل یکی از آسان ترین داروهای سالمی است که میتوانید برای خودتان درست کنید. تنها موارد لازم عسل و آب است، هرچند بعضی از مردم دوست دارند مواد دیگری هم به آن اضافه کنند تا خواص آن را افزایش دهند. مثلا سرکه سفید سیب، دارچین یا لیمو.

تهیه آب و عس

مرحله اول : ۳-۲ لیوان آب را در یک قابلمه یا شیرجوش بجوشانید.

مرحله دوم :  بگذارید آبجوش کمی سرد شده و به حالت ولرم برسد.

مرحله سوم :  طبق سلیقه خودتان،۲-۱ قاشق غذاخوری عسل به آن اضافه کنید .

مرحله چهارم : در صورت تمایل، مواد دیگری را به آن اضافه کنید.

نکته: عسل را در آب جوش حل نکنید چون این کار باعث تغییر ماهیت پروتئین های موجود در آن شده و کیفیت مواد مغذی آن را به خطر می اندازد.

عوارض مصرف آب و عسل

تعداد کمی عوارض جانبی احتمالی برای نوشیدن عسل با آب گرم وجود دارد، خصوصا اگر بیش از حد مصرف کنید، دچار مواردی چون افزایش قند خون، پوسیدگی دندان و افزایش وزن میشوید.

قند خون : عسل حاوی مقدار متوسطی ​​قند است که می تواند برای بیماران دیابتی که نیاز به کنترل قند خون خود دارند، مشکلاتی را بوجود آورد.

پوسیدن دندان ها : درست مانند هر ماده غنی از قند، آب و عسل نیز می تواند دندان های شما را با قند احاطه کند که می تواند خطر پوسیدگی و پوکی دندان را افزایش دهد.

افزایش وزن : با بیش از ۶۰ کالری در هر قاشق غذاخوری، یک فنجان آب عسل میتواند بیش از ۵ درصد کالری مصرفی روزانه شما باشد، که در نهایت میتواند منجر به افزایش وزن شود.

 



:: بازدید از این مطلب : 493
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 20 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهوتا

آب و عسل همانطور که از اسمش پیداست نوشیدنی ای درست شده از عسل و آب گرم است. معمولا این معجون نیروبخش را صبح، قبل از غذا یا قبل از خواب مصرف میکنند، اما در تمام اوقات موثر است. این معجون خانگی که قرن ها برای فعالیت های پزشکی از آن استفاده شده، امروزه شهرت آن در جهان رو به افزایش است. چون راهی کم هزینه برای افزایش سلامتی است.

آب و عسل

خواص آب و عسل

مهم ترین خواص آب و عسل برای سلامتی، کمک کردن آن به کاهش وزن، بهبود ایمنی بدن، کاهش واکنش های آلرژیک، مشکلات تنفسی، تقویت سلامت قلب و عروق و کمک به هضم و گوارش میباشد.

آلرژی را کم میکند

عسل با تنظیم سیستم ایمنی از واکنش های آلرژیک بدن جلوگیری میکند. این امر میتواند التهاب در سرتاسر بدن را کاهش دهد مخصوصا برای افرادی که سیستم ایمنی آن ها به قدری حساس است که حتی به کوچک ترین محرک ها واکنش نشان میدهد.

کاهش وزن

آب خوردن میتواند به احساس سیری شما کمک کند، که احتمال اضافه خوری و خوردن تنقلات بین وعده های غذایی را کم میکند. عسل نیز میتواند تمایل شما به شیرینی را اقناع کرده و به شما در ترک تنقلات شکری و ناسالم و پر از کربوهیدرات کمک کند.

تقویت سیستم ایمنی

عسل دارای ویژگی های ضد باکتری قوی است که در حضور هیدروژن پراکسید موثرتر هم میشوند. علاوه بر این، عسل دارای مقادیر بسیاری ویتامین C است که می تواند به تولید گلبول های سفید خون کمک کند و بدن را در برابر عوامل خارجی و پاتوژن های (میکروب های بیماری زا) عفونی محافظت کند.

 

 



:: بازدید از این مطلب : 392
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 20 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهوتا

خواص زنجبیل و عسل

از خیلی وقت پیش، زنجبیل مورد بررسی اساسی پزشکی قرار گرفته است. از آنجایی که سرشار از مواد شیمیایی است. مزایای درمانی آن به خوبی شناخته شده است. خواص اصلی آن آنتی اکسیدانی و ضد قارچ هستند که ثابت میکنند زنجبیل بعنوان دارویی طبیعی میتواند زندگی انسان را سرشار از شادابی کند. از آنجایی که زنجبیل بعنوان گیاهی چند کارآمدی شناخته شده، بسیاری از محققان سعی کرده اند فواید آن در صورت ترکیب با مواد پر خاصیت دیگر همچون عسل را ثابت کنند.

خواص زنجبیل و عسل

۱ – ضد میکروب برای جلوگیری از مشکلات دندان

آنتی بیوتیک ها نقش مهمی در کنترل فعالیت عفونت در بدن ایفا می کنند. داروی گیاهی درست شده از عسل و زنجبیل به عنوان ضد میکروبی موثر استفاده می شود. زنجبیل به عنوان گیاه چند کار آمد در جهان شناخته شده است، در حالی که عسل یا Apis mellifera (عسل زنبور اروپایی) به عنوان دارویی سازگار با طبیعت شناخته شده است و برای درمان زخم ها و زخم معده مفید است. در ادامه، مطالعات نشان داده که عسل حتی می تواند عفونت های گوارشی و عفونت چشم را نیز درمان کند.

مطالعه ای که در مورد عسل و زنجبیل انجام شده است نشان داده که خاصیت ضد باکتریایی و انسجام عسل بخاطر ترکیب آن با هیدروژن پراکسید است که در عسل هم تولید می شود. هیدروژن پراکسید، اسید گلوکونیک را بوجود می آورد که به طور بالقوه برای درمان مشکلات دندان مفید است. این پژوهش ثابت کرد که اثر متقابل بین زنجبیل و عسل بر فعالیت ضد میکروبی تاثیر می گذارد که به وضوح مشکل دندان ها را از بین می برد. همچنین برای درمان درد و سوزش دهان و گلو مفید است.

۲ – ضد التهاب

زنجبیل حاوی صمغی چرب در ریشه خود میباشد که این صمغ چرب آن را به گیاهی با خاصیت ضد التهاب تبدیل میکند. خود عسل نیز آنتی بیوتیک هایی دارد که درواقع منجر به درمان التهاب میشوند. به احتمال زیاد ترکیب عسل با زنجبیل قابلیت بسیار بالایی در درمان درد عضلات یا دیگر دردهای مفصلی دارد.

بعضی از مطالعات نشان داده که زنجبیل می تواند فعالیت های التهابی را در سطح سلولی تحت تأثیر قرار بدهد. قرمزی زنجبیل و عسل خامنیز به عنوان درمان موثر برای التهاب مزمن استفاده می شود. این مطالعه خود، ثابت کرد که اغلب بیماران آرتروز پس از مصرف ترکیب زنجبیل و عسل، بهبود یافتند.

روغن زنجبیل به عنوان دارویی موثر برای درمان زخم ها و همچنین مشکلات مفصلی شناخته شده است. به همین دلیل ترکیب زنجبیل و عسل نیز برای درمان فعالیت های التهابی که در بالا ذکر شد بسیار مفید است.

 



:: بازدید از این مطلب : 327
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 20 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهوتا

رنگ عسل را چگونه اندازه میگیرند؟

رنگ عسل در مقیاسی به نام مقیاس Pfund درجه بندی می شود. یک درجه بندی رنگ Pfund یک ابزار شیشه ای کهربایی است که درجه بندی رنگی است که از روشن به تیره میرود. رنگ عسل را با ریختن آن در یک ظرف و مقایسه آن با درجه بندی Pfund میسنجند.

جایی که همخوانی رنگ عسل با مقیاس اندازه گیری میشود یکی از سر های ابزار است. چنین اندازه گیری، برای عسل از ۰ تا ۱۴۰ میلی متر رنگ تعیین میکند.

روش دیگری برای تشخیص رنگ عسل، استفاده از دستگاه مقایسه ی بصری (مارک Lovibond) است. در این روش یک پرتو نور به عسل تابانده و رنگ آن با یک نمونه رنگی استاندارد مقایسه میشود.

آیا رنگ عسل روی کیفیت آن اثر میگذارد؟

با اینکه رنگ عسل جزو اصول سیستم USDA نیست، بسیاری از عرضه کنندگان و مصرف کنندگان عسل به آن علاقه مند اند. عسل رنگ روشن معمولا دارای طعمی ملایم است، درحالیکه عسل سیاه رنگ معمولا طعم قوی تری دارد.

جدای از طعم، رنگ عسل هم میتواند میزان آنتی اکسیدان های موجود در آن را تعیین کند. معمولا تراکم آنتی اکسیدان ها در عسل تیره بیشتر از عسل رنگ روشن است.

 

 
 


:: بازدید از این مطلب : 326
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 20 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهوتا

بهترین رنگ عسل ، چه رنگی است؟

در واقع چیزی به عنوان بهترین رنگ عسل وجود ندارد زیرا رنگ عسل میتواند روشن، تیره، یا بین این دو باشد. همانطور که قبلا مشخص کردیم هرچه عسل تیره تر باشد طعم آن شدید تر و قابل تشخیص تر خواهد بود اما نباید این طور فکر کنید که بهترین رنگ عسل ، تیره است و عسل های تیره بر عسل های روشن برتری دارد.

عسل رنگ روشن، مثل عسل یونجه که قبلا به آن اشاره شد، برای شیرین کردن چای یا غلات صبحانه مناسب است درحالی که عسل تیره رنگی همچون عسل شوید برای بلغور جو و نان های مختلف بهتر است. کاربرد عسل تیره با شکر قهوه ای چندان متفاوت نیست.

رنگ مابین عسل تیره و روشن، کهربایی است، که میتواند از گل هایی چون گل گندم زرد، مریم گلی، یا گون بدست آید.

سلیقه افراد در انتخاب رنگ تیره یا روشن عسل نیز عموما به محل زندگی آنها بستگی دارد، مثلا مردم آمریکا عسل های کمرنگ تر و شفاف تر را ترجیح میدهند، درحالی که اروپایی ها بیشتر به طعم های شدیدتر و پیچیده تر عسل های تیره رنگ تمایل دارند.

بهترین رنگ عسلبهترین رنگ عسل طبیعی

لازم به ذکر است، با اینکه به طور کلی رنگ روشن تر به معنی طعم ملایم تر است، این اصل استثناهایی هم دارد. بعضی از انواع عسل های دارای طعم خاص و شدید، مثل عسل شکوفه درخت نمدار رنگ روشنی دارند. درحالیکه عسل خوش طعم و ملایمی چون عسل درخت لاله (گونه) میتواند خیلی هم تیره رنگ باشد.

توصیه ما این است که بدنبال بهترین رنگ عسل نباشید زیرا رنگ عسل نمیتواند تعیین کننده کیفیت آن باشد و با حرارت و یا با گذشت زمان در انبار، رنگ عسل میتواند از روشن به تیره تغییر کند.

 



:: بازدید از این مطلب : 296
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 20 دی 1396 | نظرات ()